Få 17 ideer til dit nyhedsbrev her!

3 hemmeligheder ingen fortæller dig om e-mails

... Og hvorfor du skal bruge dem i din online markedsføring

Du ser dem alle vegne, de der bokse, der lokker dig til at give din e-mailadresse, men du forstår ikke helt pointen. Hvad vil de med den? Hidtil har du måske ikke engang overvejet tanken: kan jeg bruge sådan noget? Til min online business eller personlige brand?

Men det skal du overveje nu!

Det er nemlig en velbevaret hemmelighed, at alle som vil skabe en online forretning har brug for at lave et nyhedsbrev.

"Ligefrem brug for? Mener du det?"

Ja, det mener jeg.

Hvis du lægger mærke til det, så gør jeg selv ret heftig reklame for mit nyhedsbrev. Og det er der en god grund til: Det er den eneste måde at fastholde de besøgende på min blog.

Og herunder får du de tre hemmeligheder, der afslører, hvorfor jeg overhovedet gider at forholde mig til det.

Hemmelighed nr. 1:
Med e-mails kan du fastholde dine læsere

Ved at have et fast nyhedsbrev, kan du i fastholde dine læsere og få dem til at vende tilbage til din blog, når du har brug for det. Den triste nyhed er nemlig, at cirka 80% af de personer, der lander på din blog aldrig kommer tilbage.

Som i aldrig!

Hvis du vil se dem igen, er det en god ide at bede om deres e-mailadresse, før de smutter. Så kan du nemlig e-maile dem, næste gang der sker noget interessant på bloggen.

Hemmelighed nr. 2:
Med e-mails kan du skabe trafik

Hvis du er en ganske almindelig soloselvstændig ligesom mig, så gætter jeg på, at du er mere vild med at hjælpe dine kunder end med tal, men jeg kan jo tage fejl.

Fornylig stak jeg næsen indenfor hos Google Analytics, og selvom det kan være lidt overvældende med al den statistik, så kan det redskab faktisk bruges til at få lidt mere at vide om dem, som besøger min blog.

Noget jeg helt sikkert kan måle på er, hvor mange besøg jeg har. Selvom du måske er ligeglad med sådan noget, så synes jeg, du skal vide, at antallet af besøg på din blog påvirker din blogs placering på Google - det er der mange ting, der gør, men besøg er en af dem.

Det vil med andre ord sige, at hvis du har få og sjældne besøg, så tænker Google, at du ikke er vigtig, og så ryger du ned i bunken.

Derfor vil du være interesseret i at få besøg på din blog. Når du skriver nyhedsbreve kan du skabe flere besøg på din blog.

 

Hemmelighed nr. 3:
Din mailliste er dit potentiale for at tjene penge online

Skulle den stå som nummer 1?

Måske.

Men så ville du måske ikke helt forstå, hvorfor.

Det gør du måske stadig ikke.

Lad mig forklare:

E-mailmarkedsføring er basseret på dine modtageres tilladelse. De har selv bedt om at høre fra dig. Det har de ikke, hvis du laver en annonce på Facebook.

Fordi de selv har bedt om dine mails, opfatter de indholdet som værdifuldt, og derfor er der større chance for at de reagerer på det, du sender ud. f.eks. hvis de snart kan tilmelde sig dit nyeste onlinekursus.

Jeg er selv ved at lave et onlinekursus, som går mere i dybden med det her, så skriv dig op til mit nyhedsbrev, hvis du vil være den første til at høre, når kurset går i luften.

Mit bedste markedsføringstip til dato:
byg din liste

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at bygge min e-mailliste med det samme.
Hellere i går end i dag. Det er den ene ting, som vil gøre den største forskel i din online forretning overhovedet.

Jeg har masser at fortælle dig om det her, men til en start vil jeg sige:

Begynd med at få dig en mailliste.

Du kan starte med at bruge programmet Mailchimp, som er gratis og brugervenligt.

Hvis du allerede nu ved, at du får brug for noget lidt mere avanceret, kan jeg anbefale dig at læse min artikel: hvilket program til nyhedsbreve skal jeg vælge.

Når du får flere mails på din liste, kan du udvide med de mere komplekse funktioner. Der kommer flere råd og gode tips om online markedsføring både her på bloggen og i mit nyhedsbrev meget snart.

De bedste hilsener
Lene Dybdahl.

Få flere tips til din online markedsføring!

Modtag mit nyhedsbrev og få samtidig tjeklisten
10 værktøjer til at kickstarte din synlighed online

Download nu
Close

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få tjeklisten

Ja tak! Send mig mere information om markedsføring for soloiværksættere og personlige brands.