SOMMERUDSALG på Kajabi (reklamelink)

Hvorfor skal du bruge indholdsopgraderinger i din markedsføring i dag?

Hvad er en indholdsopgradering?

Hvis du har fulgt med på bloggen et stykke tid ved du, at jeg ofte tilbyder en eller anden form for gratis guide eller tjekliste i bunden af mange af mine blogposter.

Jeg kalder dem for indholdsopgraderinger - direkte oversat fra engelsk: Content Upgrades.

Vi kender opgraderinger fra hoteller, transport og endda restauranter. For så og så meget ekstra kan du få endnu mere af det, vi kan se du i forvejen godt kan lide. F.eks. mere luksus på hotellet, mere benplads i flyveren eller mere cola i glasset.

En indholdsopgradering er et tilbud om at få mere af det indhold, som du allerede er interesseret i. Det kan være en ekstra ressource i form af en checkliste, en video eller en guide, som giver dig mere værdi og større indsigt.

Hvad skal du bruge for at lave en indholdsopgradering?

Er det svært at lave sådan en indholdsopgradering? Nej, det er det ikke. På siden www.penogpondus.dk/shop kan du se hele mit katalog af indholdsopgraderinger indtil videre.

Det du skal bruge for at komme i gang med at lave indholdsopgraderinger er:

  • En e-mailudbyder
  • Et designprogram
  • Et sted at hoste din opgradering

Lad os tage dem dem én ad gangen.

Hvad skal du bruge e-mailudbyderen til?

E-mailudbyderen er den service, som du sender dine nyhedsbreve fra. Den mest kendte i Danmark er Mailchimp, men der findes også andre gode alternativer som f.eks. Active Campaign og min egen alt-i-en-favorit, Kajabi (reklamelink).

Hvad skal du bruge designprogrammet til?

Jeg anbefaler, at du bruger et designprogram som Attract til at designe din tjekliste eller guide i. Det er et gratis program, der minder meget om Beacon, som er det (betalte) program, jeg selv bruger til det. 

Det er vigtigt, at du skaber noget, som er indbydende for dine læsere, for de skal have lyst til at aflevere deres e-mail i bytte for tjeklisten / guiden.

Hvorfor skal du bruge indholdsopgraderinger i din markedsføring netop nu?

Når du tilbyder en relevant indholdsopgradering i forlængelse af dit gratis indhold, er der større chance for, at dine følgere siger ja tak til at komme med på dit nyhedsbrev. Du skal bruge det netop nu, fordi der ikke er mange, som gør det i Danmark, og derfor er det yderst effektivt!

Forestil dig dette scenarie:

Du kommer ind i en skobutik for at købe et par sandaler, og ved indgangen står der en mand og prøver at standse dig: 

"Vil du ikke købe et par snørebånd?" spørger han.

"Nej tak," siger du, for du er på vej ind at se på sandaler.

Da du når frem til kassen, spørger ekspedienten:

"Vil du ikke have denne lækre læderbalsam med? Den sikrer sandalerne mod salt og sand på stranden."

"Jo tak," siger du og betaler gerne ekstra.

Hvad er forskellen på de to 'opgraderinger'?

Den første serveres uden for kontekst til alle, som lander i butikken.

Det svarer til din typiske pop-up midt på hjemmesiden, som forsøger at ramme alle.

Læderbalsam-tilbuddet til sidst er til gengæld mere relevant, fordi ekspedienten kan sætte den i relation til den handling du netop har foretaget i butikken, nemlig at købe sandaler.

Når du reklamerer for en relevant indholdsopgradering i forlængelse af en blogpost, så giver du din læser ekstra værdi, og I starter jeres forhold til hinanden på en meget bedre måde.

Kunne du lide blogposten? Del gerne!

Jeg vil blive vildt glad, hvis du gider trykke på en af deleknapperne herunder og hjælpe blogposten ud til flere læsere, hvis den var brugbar for dig.

Indholdsopgradering - 17 ideer til dit nyhedsbrev

Download min tjekliste med 17 ideer til dit nyhedsbrev og se et eksempel på en indholdsopgradering i praksis ;-)

 

De bedste hilsener

Lene Dybdahl.

Få flere tips til din online markedsføring!

Modtag mit nyhedsbrev og få samtidig tjeklisten
10 værktøjer til at kickstarte din synlighed online

Download nu
Close

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få tjeklisten

Ja tak! Send mig mere information om markedsføring for soloiværksættere og personlige brands.