Hvorfor skal du bruge Facebook til din virksomhed?

facebook

Hvis du ikke allerede bruger Facebook til din virksomhed, tænker du måske:

Hvorfor Facebook?

Hvorfor skal jeg bruge Facebook til min virksomhed?

I denne artikel vil jeg give dig tre gode grunde til at bruge Facebook til din virksomhed, men først vil jeg lige skelne mellem en Facebookside og en Facebookprofil.

Hvad er forskellen mellem en Facebookside og en Facebookprofil?

For det første:

Du har brug for både en Facebookprofil og en Facebookside for at kunne sælge noget og drive virksomhed på Facebook.

Lad mig forklare:

En Facebookprofil er din private profil, hvor du typisk knytter venskab med de personer, du kender på Facebook.

Du skal bruge en Facebookprofil til at kunne oprette en Facebookside for din virksomhed.

Vær opmærksom på, at det er imod Facebooks regler at oprette en ekstra / falsk / anden profil ud over din personlige profil.

Hvad betyder det?

Det betyder, at hvis du opretter en ny personlig profil, som du kun vil bruge i forbindelse med din virksomhed, så er det imod Facebooks regler.

Og du risikerer i værste fald, at Facebook vil lukke din side ned.

Okay, nu er du advaret :-)

Grund nr. 1. Du skal bruge Facebook, fordi det kan bringe dig tættere på dine kommende kunder

Hvis du skal i gang med at sælge onlinekurser, serviceydelser, coaching eller undervisningsforløb, er det en rigtig god ide at være på Facebook som virksomhed.

Det er en nem og direkte måde at kommunikere med dine følgere på.

Grund nr. 2. Du skal bruge en Facebookside til din virksomhed, så du kan lave Facebookannoncer

Facebooks annonceringsværktøj er verdens mest avancerede forstået på den måde, at Facebook indsamler detaljerede oplysninger om alle som bruger netværket.

Disse oplysninger kan være værdifulde for dig, hvis du vil sælge noget til nogle af dem, som er på Facebook.

Du kan kun oprette Facebookannoncer og sælge via Facebook, hvis du gør det igennem en virksomhedsside.

Sælger du via din personlige profil er det imod Facebooks regler, og du risikerer at få karantæne.

Du ser måske allerede en tendens her?

Facebook bestemmer over Facebook.

Hvis du vil have glæde af platformen, bliver du nødt til at følge reglerne.

Det gode er, at det er ens for alle.

Grund nr. 3. Du skal bruge Facebook, fordi dine kunder er der

De to største sociale medier på vore breddegrader er Facebook og Instagram målt på antallet af brugere. Det vil sige, at der er stor sandsynlighed for at dine kunder er på Facebook.

Facebook er også blevet et businessnetværk - ikke kun et socialt netværk. 

Især inden for brancher, hvor man sælger onlinekurser og medlemssites, er det populært at knytte en gruppe til sit onlinekursus som en bonus, hvor man har mulighed for at kommunikere med de andre kursusdeltagere.

Størstedelen af min nyhedsstrøm på Facebook består af opdateringer fra forskellige businessnetværk, som jeg er med i.

Hvad er dine spørgsmål om Facebook?

Skriv dem i kommentarfeltet, så vender jeg tilbage så hurtigt som muligt.

Jeg vil også blive glad, hvis du vil dele min artikel med din chef, dine kolleger eller en god ven.

De bedste hilsener

Lene Dybdahl

P.S. Tilmeld dig mit nyhedsbrev herunder og få gratis ressourcer til din online markedsføring.

Skal du i gang med at lave kurser på nettet, så anbefaler jeg platformen Kajabi.

Du kan tilmelde dig via mit reklamelink ved at trykke på knappen herunder.
Som tak får du mit onlinekursus om at bruge Kajabi.

Få 30 dages gratis prøveperiode hos Kajabi her >>