Blog Hvad er Kajabi? Free Stuff Gratis FB-gruppe Facebook Kontakt YOUTUBE Log ind

Facebook annoncering guide for begyndere - 6 trin til effektive annoncer

Leder du efter en guide til Facebook annoncering for begyndere? Er du iværksætter, kan du med fordel bruge Facebook annoncering, når du skal ud at sælge dig selv eller dine produkter og ydelser.

I denne videoguide viser jeg dig trin for trin, hvordan du nemt kommer i gang med at lave Facebookannoncer til din virksomhed.

 

Her er de 6 første trin til at komme i gang med Facebookannoncer. 

Trin 1. Prøv at sælge dit produkt først

 

Før du går i gang med at sælge dit produkt via Facebook, så prøv om du kan sælge det uden Facebook. På den måde har du sikkerhed for at din salgsproces virker, når du sætter strøm til med annoncer.

Trin 2. Find dinMålgruppe

Måske er du helt ny og du har slet ikke en målgruppe endnu? Hvis du allerede har en hjemmeside og en Facebookside plus evt. Instagramside for din virksomhed, så har du allerede en målgruppe, som kan bringes i spil til annoncer. Tommelfingertip: jo mere de kender dig, jo billigere annoncer.

Trin 3. Skitser en kunderejse

Hvad har det med Facebookannoncer at gøre? Hav en plan for, hvad der skal ske, når kunden ser din annonce. Skal vedkommende direkte til køb eller vil du gerne introducere din virksomhed først? Her er et eksempel på en kunderejse. En besøgende på hjemmesiden får en annonce på Facebook som leder en hen på nyhedsbrevet. I nyhedsbrevet sender du kunden til købssiden. Når de rammer købssiden udløser det en annonce hvis de ikke køber.

Trin 4. Lav en kampagnemålsætning

Når du går ind i annonceadministrator bliver du bedt om at træffe et valg om målsætning. Sørg for at målsætningen i Facebook passer til det du forsøger at opnå med annoncen.

Trin 5. Lav et annoncesæt

 

Jeg deler mine annoncesæt op efter målgrupper. Jeg kører med to typer af målgrupper: varme og kolde. I den varme målgruppe er min websitetrafik, følgere på sociale medier og nyhedsbrevsmodtagere samt selvfølgelig købere af mine produkter. Den kolde målgruppe er en lookalike af den varmeste målgruppe, nemlig køberne.

 

Trin 6. Lav din annonce

 

Annoncen har flere formål: at stoppe seeren i at scrolle ned på Facebook. Til dette formål kan du bruge et billede, en video eller engagerende tekst. Dernæst at få seeren til at foretage en handling, f.eks. et klik. Det er vigtigt at tekst og visuelt udtryk svarer til den side, hvor man sender den besøgende hen, så man ikke føler sig snydt.




Få flere tips til din online markedsføring!

Modtag mit nyhedsbrev og få samtidig tjeklisten
10 værktøjer til at kickstarte din synlighed online

Download nu
Close

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få tjeklisten

Ja tak! Send mig mere information om markedsføring for soloiværksættere og personlige brands.